Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

onsdag 5 mars 2014

Byråkratiska labyrinter och fulspel av myndigheter






Imorrn, fast idag men med lite nattsömn emellan, är det dags för biståndshandläggarbesök del 2.

För exakt ett år sen hade vi biståndshandläggarbesök del 1. Det var som ett stort skämt. Hela första ansökan var som en bisarr fars.

Jag hoppas, och tänker envist se till, att denna ansökan kommer bli gravallvarlig. Efter ett år har jag blivit rejält hårdhudad när det gäller tjafs med myndigheter. Rätt ska va rätt och lagen ska följas. Och framförallt, jag och min man ska kunna ha ett drägligt liv och inte hela tiden riskera att bli sämre och sämre. För det är vad min man har blivit. Att i ett år ständigt gå utöver sin aktivitetsnivå för att vi överhuvudtaget ska ha mat på bordet eller rena kläder och ett någorlunda allergifritt hem har resulterat i en kraftig försämring i MEn.

Nu får det vara nog.

Gonatt.


2 kommentarer:

  1. Lycka till och håll tummen på ögat på biståndshandläggaren! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sara! Denna gång gick besöket bra, ett helt annat bemötande och med tydliga anvisningar om viktiga intyg som behövs och hur hela förfarandet går till. Dom reagerade på begreppet PEM, och tyckte att just det var den springande punkten och viktigt att det skulle komma fram i ett läkarintyg. Och Primern tog dom också! Känns tryggt so far!

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!