Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

söndag 30 mars 2014

Throwback, om att vara moster

Då och då kommer jag att lägga in gamla inlägg eller delar av inlägg från min förra blogg.
Jag läste på den lite igår, och å så många mysiga minnen och ibland viktiga tankar som jag behöver påminna mig om. Och en del vill jag gärna dela med mig av igen.
Här kommer ett utdrag från ett inlägg som jag skrev i höstas:

Jag minns det som igår. Det första mötet med denna lilla varelsen, hon som gjorde att jag härmed kunde tituleras moster. En enorm tågstation i ett annat land, jag ser en vagn och bebisflickan som är i den möter min blick och storler. Jag blir överlycklig. Godkänd moster på ett ögonblick. Där och då skapades ett av de starkaste banden i mitt liv och mostershjärtat kände att meningen med livet fått ytterligare en dimension. Sen följde många år med godkänd-moster-bekräftelse i form av orden "jag älskar dig" och, 'nuärduettklätterträdleken'. På den tiden var jag nästan lika utmattad i min ME som nu, men då kunde jag fortfarande trixa och ordna lite med mitt energikonto så jag kunde ha en liten buffert till att leka med mostersfavoriten. Men jag minns att jag ofta halvlåg på golvet och försökte leka från den vinkeln, eller så la jag mig i sängen och var ett liggande klätterträd. Jag blev sängliggande i svår värk och med feber i nån vecka efter varje resa, men det var ett pris jag gärna betalade. Hallå liksom, träffa bästa ungen i världen!

Fem år efter min debut som moster fick jag äran att bli det igen, till en alldeles underbar och varmhjärtad liten gosse. Ännu flera kramar, ömhetsbetygelser och mostersbekräftelser så fort vi sågs. Total lycka igen.





2 kommentarer:

  1. Åh så fint du skriver om mosterskärleken! ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cecilia! Dom är underbara, så mycket kärlek som jag fått! ❤️❤️❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!