Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

lördag 29 mars 2014

Vårexplosion i huvudet

Vaknade imorse av en dagen-efter-reaktion på miniutflykten igår. Megaallergisk med rinnande ögon och nysexplotioner.
Blir ju så otålig och lycklig av värmen, vill inte missa. Men det är bara att hålla sig inne med stängda fönster och fördragna gardiner. Ljuset är för starkt just nu, hjärtat rusar som om jag klättrat i berg.

Tålamod. Måste ha det. Våren är tidig och jag vet att det inte var förrän i maj förra året som jag kunde åka till havet och doppa mig.
Men är man instängd mer än halva året så blir man otålig.

Jag är rädd också. Är jag sämre nu? Är det tillfälligt? Missar jag sommarens sammankomst?

Det är lite förtvivlat i mitt inre, och nu måste jag ta tillbaka fokus på nuet. Här och nu är jag i horisontalläge. Utflykten till ateljén i andra änden av lägenheten gick inte så bra, så då är det detta som gäller.

Jag har ju ändå ett litet liv här på bloggen med finfina planer. Det blir lite bokrecensioner då och då, sånt jag läst som varit till stor hjälp i livet. Först ut blir en bok som handlar om hur man med svår kronisk sjukdom ändå kan få acceptans och respekt från andra, t ex anhöriga, läkare och vänner. Inte helt självklart eftersom man ibland trasslar in sig i förklaringar som man tror är kanon men som i själva verket inte alls når fram till andra. Ofta tror man att det räcker med att säga en diagnos och lite symptom för att folk ska förstå, men så funkar det oftast inte.

Men snart alltså, bokrecension på g!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!