Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

söndag 23 mars 2014

Veckans mys

Har precis lyssnat färdigt på församlingens möte via telefon, veckans andliga andningshål.
Sörjer nåt enormt att jag inte kan vara med live på plats, men är oerhört tacksam att telefonlyssning är möjlig.

Hoppas innerligt kunna vara med på den viktigaste högtiden på året iallafall, nämligen åminnelsen av Jesu död den 14 april.
Församlingen ska hjälpa oss att hitta en bra plats för mig i en vilstol eftersom jag kommer att behöva halvligga ner om jag ska klara det.

Det är ju några veckor kvar, och fram tills dess får helt enkelt allt annat onödigt gå bort.

Mer om denna högtid HÄR.





2 kommentarer:

  1. Vad käckt med telefonavlyssning!

    En påsk var det en läkare i min dåvarande församling i Borås som berättade om Jesu död och lidande ur ett medicinskt perspektiv. Det andliga brukar ju rätteligen få företräde, men det var så kraftfullt att tänka på försoningen ur ett annorlunda perspektiv. (Och även om jag inte är säker på hur mycket som finns att lita på vad det gäller hur det gick till rent fysiskt, så bar det perspektivet som blev så annorlunda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men å, så intressant! Olika perspektiv är väldigt nyttigt!

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!