torsdag 3 april 2014

Imorrn och alla andra dagar

Imorrn är det gravsättning för kära svärfar som gick bort i november. Det känns så tungt att ha en grej igen. Tyckte begravningen räckte. Jag orkar inte gråta mer.

En fin man var han. Och jag vet att vi kommer få träffa honom igen. Svärfar hade själv hoppet starkt ända in i det sista. När vi läste för honom om hoppet så reagerade han trots morfindimmor. Min man och svärmor satt vid hans sida och jag var med via högtalaren i telefonen. Jag hörde dom tunga andetagen. I en vecka läste vi och pratade med honom innan han till slut släppte taget.

Vi ska ses igen.





4 kommentarer:

  1. KRAM, och lycka till idag. Ni kommer ses! När han vilat klart. Jag ser också framemot att träffa den omtalade.

    SvaraRadera
  2. En bön för er dag, att avskedet blir mer fint än smärtsamt. Gravsättningen var inte lika tung för mig som begravningen när min pappa dog. Jag hoppas det ska bli så för er med.
    Och så hoppas jag, apropå nästa inlägg att många ska hitta till din fina blogg!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!