lördag 19 april 2014

Människor som gör livet värt att leva

Det här inlägget har jag velat skriva ända sen i somras. Om att vi har så fina vänner som betyder så mycket. Som har läst på om sjukdomen och som vill veta. Som skickar bilder, sms, kort, teckningar och böcker. Som kommer hem och lagar mat så fort vi ber om det. Eller som erbjuder sig innan man bett om det.
Så tacksam för att dom finns i vårt liv.
En del bor nära men är själva sjuka eller trötta men stöttar ändå. En del bor alldeles för långt borta.
Men i veckan kom några av dessa långtbortingar på besök. Besök utan krav, helt utefter våra omständigheter. Som jag hade längtat.
Jag låg på en tjock luftmadrass och hade ypperlig utsikt över sällskapet. Det var så skönt att kunna ligga ner helt och hållet, min hjärna orkar ju med mycket mer intryck då.

En flicka, en pojke, en morbor och en pappa. Morbrorn där i mitten bor
jättenära oss och är den som har kommit och lagat mat och diskat när
vi haft riktig kris. Guldvän. 



Dom här fina barnen skämmer ofta bort oss med fina teckningar och en och
 annan egenhändigt skriven bok. Glad morbror och pappa i bakgrunden gör
en photobomb.



Här visar vi upp lite kuriosa, barnen hade nämligen precis varit på
Naturhistoriska museet, så då tyckte vi det passade bra att visa vår egen
samling. Lång historia kort, men denna ödla fick mannen av Bamses
farmor. Mannens mormor och Bamses farmor var helt enkelt kompisar.
Och ja, jag menar såklart Bamses skapares mor när jag säger Bamses farmor. 



Present från gästerna. Superrörd. Finns inte ord.



Present två från gästerna, finns inte ord här heller. Och då fick vi fler presenter
än dessa två. Det blir ett helt nytt inlägg om det helt enkelt.



Barnens ömma moder har virkat helt underbara ugglemössor till dom.



Sötpojke.



Sötflicka.



Pojke och flicka med vänskapsband som jag äntligen gjort färdigt.



Här är vi, hela vänskapsbandsgänget. Mormor, moder, pojke, flicka och jag.
Mormors är en special, den knöt jag av lingarn för att det är så mycket
just denna mormor över just lingarn. Otroligt fin mormor och kvinna.



Mormoder och dotter tillika öm moder till sötbarnen tillika kär vän.
Mycket skratt blir det med dessa. I bakgrunden, under den tråkiga
sladden som vi inte orkat fästa, så ser man konst av mormoderns son,
tillika morbrorn i soffan som brukar laga mat till oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!