Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

lördag 5 april 2014

Vid graven

Ja, vad ska man säga. Svår ME och gravsättning går inte ihop.

På väg till graven gick jag in i dvala, bilresan i sig var tuff och att bara ha klätt på sig tog den lilla kraft jag hade. Det känns att kroppen inte är återhämtad efter infektionen dom senaste dagarna.

Men jag ville vara vid min mans sida. Jag fick sitta kvar i bilen, och se allt därifrån. Som tur är gick det att köra ända fram.
Att gråta vid redan svår utmattning, det går inte riktigt att beskriva.

Väl hemma så kom feber, frossa, och svår värk. Jag försökte sova men domnade bara bort och vaknade av att inte kunna andas. Så höll det på i ett par timmar.

Begravningen i november gick bättre, men jag gick helt klart över mina gränser då. För det första skippade jag rullatorn eftersom jag inte ville dra uppmärksamhet till den. Väldigt dumt. Men det var helt nytt för mig då. Och middagen med släkten var också långt utöver vad jag egentligen klarade. För mycket röster, ljud och ljus.

Men jag var där idag. Jag var vid min mans sida, och vi kunde göra ett avslut tillsammans. Det känns bra.

Min man var stark i stunden, han läste väl valda ord ifrån bibeln och berättade om svärfars första möte med döden. Det var så fint och så hoppfullt. Ord vi alla behövde påminnas om.




Svärmor och den stora kärleken. 





4 kommentarer:

  1. Skickar en stor kram.
    Vissa saker är värda att övertrassera energikontot för
    Det här är en av dem.

    SvaraRadera
  2. Du har ju fått en kram på annat sätt, men här kommer en till. Och en till maken. Jag känner med honom och sörjer min egen far.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stor kram tillbaka! Underbart med utflykten till minnesplatser och mysig underhållning, hoppas du kan vila och återhämta dig nu❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!