Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

tisdag 6 maj 2014

Vem sover inte?

Häromdagen hade vi finbesök av en liten familj som står oss nära. Familjen består av en mamma, en pappa och en son på ett år.
Dom hade erbjudit sig att komma hem till oss och laga mat, och det uppskattades enormt kan jag säga.

Jag var så glad över att just den dan inte va så borta i huvudet som jag brukar när folk kommer på besök, jag orkade lite mer än vanligt och kunde till och med gosa med finaste sonen utan att få mjölksyra direkt i både kropp och huvud. Det går faktiskt inte att beskriva lyckan i det. Att inte bara ligga helt utmattad och försöka ta in att man har en jättesöt bebis på besök som man vill krama men att det inte går för att allt är som att vada i sirap.
Men inte denna gång. Blir så lycklig bara jag tänker på det.
Och vilken tur att han är så klok och lugn, det gör ju saken lättare. Tycker inte ens att han gråter jobbigt när han väl gör det, ja ni hör ju hur charmad jag är av honom.
Han har precis lärt sig att gå och han lyckades gå en lite längre sträcka in till sin mamma i köket utan att vurpa i svängen.
Han fick låna min rullator lite, gåvagn som gåvagn liksom, och den var han väldigt fascinerad över.
Vi tittade även på barnprogrammet "Vem?" som jag tyckte va hur mysigt somhelst. Måste börja mumla som dom gör i den. Fast det gör jag ju redan när jag är rejält hjärntrött.

Jag är rejält hjärntrött just nu men måste bara förtydliga det om jag varit luddig: DET VAR UNDERBART ATT HA FINFAMILJEN PÅ BESÖK! Gaah, vad jag gillar finfamiljer! Och BARN!




Så vill jag bara inflika hur trevligt det är när hemtjänsten ringer och säger att vi får gratis fönsterputs två gånger om året. Nu ser vi ut till nygrönskan!



4 kommentarer:

  1. Och Vem-böckerna är fantastiska!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lilla familjen tipsade om dom också, måste kolla nån gång : )

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!