Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

onsdag 4 juni 2014

Balkongmys och livets djupheter

Häromdagen hade jag besök av en kär vän som jag inte träffat på väldigt länge annat än som hastigast när vi orkat ner på församlingens möte.

Det här är en vän som visat mig mycket medkänsla och omtanke genom åren och som har frågat hur jag mår för att verkligen få veta.
För några år sen, när jag var nere i en djup svacka pga ett skov med utmattning (innan jag visste vad utmattningen berodde på) så kom hon förbi spontant med en blomma. Jag minns att det betydde så oerhört mycket för mig just då.

Vi har inte kunnat träffas eller umgås på väldigt länge på grund av min utmattning men också för att så mycket i livet kommit emellan. Hon och hennes familj har enträget försökt att bjuda hem oss men kraften infann sig aldrig.

Men häromdagen alltså. Äntligen. Jag hade ork att sitta ute på vår trånga balkong och vi satt ner bland en massa kuddar och med kryddväxterna vid våra fötter.
Luften var kvav och ljummen och vi pratade om livets djupheter och värderingar. Som jag älskar att prata med en vän om livets djupheter och värderingar.

Å, vad jag uppskattar mina vänner som inte ger upp trots alla återbud i sista minuten och som finns kvar även om lång tid går emellan återseenden. Eller som tar egna initiativ när inte orken finns från min sida.

Tack för att ni finns!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!