torsdag 19 juni 2014

Här är jag!

Längtar halvt ihjäl mig på att detta fordon ska komma hem och ge mig FRIHET.









Sen kommer jag vänligt men bestämt betacka mig för kommentarer om huruvida man kan 'fastna'  och bli beroende av hjälpmedel och att det är viktigt att röra på sig.
Det är inte aktuellt i mitt fall.  Problemet är att jag  är 'fast' i hemmet och i sängen/soffan pga att min sjukdom hindrar mig från att ta mig fram mer än några meter med kroppen. Nu blir det som att sätta hjul och motor på sängen/soffan och samtidigt få frisk luft och kunna ha lyckan att se världen. Och tro mig, man rör på sig mer i en sån här än i soffan/sängen hemma.  Den står ju inte still direkt  och det gäller att parera  när man kör i olika terränger.
Nu öppnar sig dessutom den fantastiska möjligheten att jag kan ha med scootern i färdtjänsten och komma till Handikappbadet på Lilla Amundön där jag faktisk kan röra mig/träna utan att bli sjuk, nämligen genom att snorkla och fridyka i havet! Det ni!

2 kommentarer:

  1. Å! Så underbart! Nej, med den längtan som kommer av husarrest och isolering så blir ett sådant hjälpmedel bara frihet och ökad delaktighet! Och faktiskt oxå ökade möjligheter till träning och fysisk aktivitet på dina villkor. Bara en yrkesmässig reflektion, om det är du och din kommande elrulle på bilden - se till att du får nackstödet inställt, alternativt håller huvudet annorlunda då och då, så du avlastar nacken.
    Ser fram emot att höra om dina elrulle-bravader framöver! ;-)
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!❤️ Det gick tyvärr inte att ställa in nackstödet, vilket oroar mig lite. Men jag funderar på att lösa det med en extra kudde. Märklig konstruktion kan jag tycka, men gillar sätet i övrigt eftersom jag kan fälla den bakåt när jag stannar för att vila. Ska självklart dubbelkolla med både hjälpmedelscentralen och arbetsterapeuten, men dom sa att det inte går att göra något. Men vi ser. Tack för dina tips! Kram❤️❤️❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!