Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

tisdag 17 juni 2014

Otippat sportig

Det kanske man inte trodde om mig, men jag följer faktiskt VM.
Det händer väl nån gång per decennium att jag fastnar i det.

Väldigt ofta handlar det om att må-bästa-färg-vinna (svag för Hollands orangea), men jag är helt klart fascinerad av snyggt spel dessutom. Och förr om åren var det väl laget med snyggast spelare som stod högt i kurs, det kan jag erkänna.

Jag gillar faktiskt att spela själv, och gjorde det på rasterna i låg- och mellanstadiet. När jag inte frös och var utmattad och hade specialdispens att få vara inomhus på rasten. Jag och lärarna i en för övrigt tom skolbyggnad.

Men nuförtiden känner jag inte att jag skulle vilja va med i spelet när jag kollar matchen, nu identifierar jag mig med domarrollen. Så kul det skulle va! Skipa lite rättvisa, dra isär spelare som bråkar och dra upp färgglada kort när folk skallar varandra som högstadieelever. Gillar även när domarna kaxigt säger stopp om en spelare vill tjafsa för mycket eller avbryter en konversation mellan domaren och en annan spelare. Sådär markerar stopp genom att sätta upp armen/handen i luften som en trafikpolis gör. Jag övade lite på min man ikväll, det kändes lite mäktigt.
Jag tror att jag gillar det för att jag själv skulle behöva säga stopp ibland när folk tjafsar med mig om saker som dom inte har att göra med. Och så ogillar jag orättvisor. Det finns det alldeles för mycket av, något man märker av än mer som kroniskt sjuk i detta samhälle.
Rött kort och utvisning på Försäkringskassan och Förvaltningsrätten om jag fick bestämma!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!