Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

tisdag 17 juni 2014

Som en cirkusprinsessa

Äntligen är vår fina hängmatta uppe. Igen. Men det var nog tio år sen sist. Vi köpte den i Mexico på vår bröllopsresa och jag blir alldeles lycklig när jag tänker på hur fin den resan var. Så glad över att ha kvar hängmattan som minne.

Mexikanska hängmattor (från den karibiska sidan) är enorma när man brer ut sig i dom. Man ligger på tvären och då får en hel liten Mayaindianfamilj plats att sova i den. För det gör dom. Det är för varmt att sova i en vanlig säng. Smart av dom.

Jag känner mig i alla fall som en trapetsartist eller gymnast som fallit ner i skyddsnätet när jag ligger i den, jag har alltid tyckt att det ser så härligt ut när de faller ner i enorma skyddsnät.

Jag har inte testat att sova i den än, men ska helt klart försöka nån gång här i sommar.
Men det räcker långt att vila i den under dagen, gungar jag lite lätt så kan jag släppa fokus på till exempel smärta mycket bättre.
Det där med att gunga kanske inte är självklart för alla kroppar, men ända sen jag var liten har jag mått så bra i hjärnan av att gunga. Svårt att förklara, men min hjärndimma lättar.
En EEG på det kanske?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!