måndag 9 juni 2014

Uppvaktning av en väldigt tålmodig äkta hälft

Så risig att jag knappt hänger med att mannen varit ute och handlat, men upptäcker den vackraste av buketter när jag väl lyckats förflytta mig till soffa från sovrum.

Pioner är lycka. Ett nytt mål för varje dag som går nu är att se hur knopparna öppnar sig och dom till synes miljarders kronbladen vecklas ut. Jag är lättroad på så vis. I alla fall när det kommer till blomskådning. Annars är jag rätt svårroad för tillfället. Allt är obehag liksom. Plötsligt vill jag ha höst och vinter igen. Hur knäppt?
Jag vill pulsa snö. Samla röda blad och rönnbär. Va, liksom? Jag som längtat efter sol och hav. Det är som sagt totalkaos i hjärnan just nu och väntar på att kaoset ska landa.
Tills dess ser jag färdigt Mr Selfridge och hoppas på nytt kostymdrama att längta till vecka efter vecka.



 


1 kommentar:

  1. När livet runt om är kaos stillar växters skönhet det inre & skapar lugn <3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!