måndag 7 juli 2014

Ännu en nattreflektion

Vaknade upp idag och var nästan symptomfri. Ja, alltså, i min värld. MEn gjorde sig såklart påmind i form av kroppsutmattning, men ändå under nån form av kontroll. Men hjärtkrånglet, smärtorna och nässelutslagen från igår var borta.

(Vill gärna ha facit på den här kroppen, tack.)

Så vi åkte iväg en halvdag till på sammankomsten, och kroppen hängde med hur fint somhelst. Igår var ju själva bilresan och sen rullstolsfärden som att jag var på ett skepp på ett stormigt hav. Minsta lilla grussten som rullstolen körde över kändes som en frontalkrock i bil. Men inte idag. Det bara flöt på.
Misstänker starkt att väderomslaget från kvavt igår till klart och somrigt soligt kan ha lite med saken att göra, och att jag fick en god natts sömn. God nattsömn är man inte bortskämd med, speciellt inte på resa.

Idag satt vi (jag låg ner i vilstol) på ett kanonbra ställe och lyssnade på programmet. Det var så fiffigt nämligen att hela programmet sändes via FM, så vi hade hörlurar på oss som stängde ute annat ljud samtidigt som vi kunde reglera ljudet från föreläsningarna till tålig nivå i hörlurarna. Dessutom hade vi en tv-skärm att titta på när vi orkade. Och det passade bra idag eftersom en av föreläsningarna var i form av ett litet teaterstycke.

Innan eftermiddagsprogrammet började så hade jag sån tur att av en slump träffa flera av mina nära vänner utan att ens ha bestämt träff. Det hade aldrig funkat att koordinera det, utan nu blev det som det blev och det blev riktigt bra. Bland tiotusen så träffar jag dom jag längtat mest efter. (Hade längtat efter några till såklart, men det hade blivit för mycket.) Blev dessutom utrullad i solen av en av dom en stund, och väl där fick jag krama om ytterligare några nära vänner. Mycke tårar blev det!

Nerbäddad:



Med min barndomskamrat på rullstolsutflykt:



Hoppas orka skriva mer om denna fantastiska helg, men nu blir det megavila!

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att du kunnat njuta utefter dina förutsättningar. Hoppas nu inte att du får lida för detta i efterhand. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag är så lycklig och tacksam! Kram❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!