Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

söndag 6 juli 2014

En liten nattreflektion

Kroppen lade till med en hel del jobbiga symptom på en och samma gång idag; astma, nässelutslag över hela underbenen (why just nu liksom), hjärtarytmi, svår värk, nackspärr, illamående, domningar i både hjärna, hjärta och kropp, extrem hjärntrötthet och såklart - mjölksyra och utmattning i varenda muskel.
Innan vi ens kom iväg.

Men vi kom iväg, vi var där och vi hade helt otroligt stöd och fin hjälp från nära vänner som hade förberett för oss på plats och som hjälpte till att köra mig i rullstolen och att bära vilstolar. Och att köpa kaffe ovanpå allt!

Tiotusen deltog denna dag, men vi satt i ett mörkt och skyddat rum och kunde lyssna på väl valda delar. Ibland fick jag stänga av genom att sätta i öronproppar och ha hörlurar på mig, för vissa ljud var jobbiga.

Lärde känna en tjej med ME på köpet! Hon satt i samma mörka rum som oss och hade kämpat tappert för att orka vara med en stund. Mycket go! Man behöver liksom inte förklara så mycket för varandra, man nickar instämmande i varandras livssituation.

Malmö Arena:



Mina röda skor:



Gul buss på vägen hem:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!