Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

torsdag 4 september 2014

Idag förlorade jag mig själv lite

Jag grät floder och kom på att jag knappt duger till någonting alls.

Jag vet att det egentligen inte stämmer rent teoretiskt, men det är så mycket som inte går ihop just nu, som inte stämmer med den jag är eller har varit.

Roligare än så blir inte det här inlägget, men jag vet att det kommer att kännas lite bättre imorrn om jag lyckas sova lite bättre än förra natten.

Jo förresten, visst är min hibiskus vacker med sina olikfärgade blommor?





19 kommentarer:

  1. Jag förstår din känsla, Är ju så mycket som rycks ifrån oss men du är fortfarande du trots sjukdom och du är fortfarande en fin och betydelsefull person. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nilla! Och detsamma! <3

      Radera
  2. Åh du är värdefull och duger till en massa. Du har så fin själ och värmer folk i din omgivning, även om det "bara" är via nätet. Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Stor varm kram till dig ❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många kramar tillbaka kära du!❤️

      Radera
  4. Säg efter mig, tre gånger:
    Här ligger jag och duger! (tror du mig inte? En gång till!)
    Här ligger jag och duger! (Liiite bättre?)
    Här ligger jag och duger! Jajjemän!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, precis vad jag behövde säga! Upprepning är bra, har börjat säga klockslaget för när jag tar värktablett flera gånger om, halvhögt, för att veta när jag kan ta nästa. Det funkar ju kanon, så då måste ju ett sånt här mantra funka också! <3

      Radera
  5. Den är jätte vacker och så är du med, både på in och utsidan. Jag har också gråtit över att inte "duga" till någonting. Dessa tankar gör ont jätte ont.....Så gråt!! Hoppas starkt på bättre sömn inatt. Kram 💗💗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sara! Ja, det gör verkligen ont, och vi behöver få sörja allt det vi förlorat med vår sjukdom. Är så tacksam att vi kan bolla det genom våra bloggar, både det vi sörjer men också det fina vi hittar i tillvaron. Kram!

      Radera
    2. Ja det är så skönt att vi har våra bloggar och varandra.<3 Så viktigt att kunna bolla saker och ting med varandra som du säger. Och det är skönt att ha ett socialt liv då man inte orkar umgås fysiskt men människor som man skulle vilja.
      Kram <3

      Radera
  6. Kram kram kram Ja blomman är vacker kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många kramar till dig! <3 <3 <3

      Radera
  7. Åh, fina du! ♡
    Vi får tillåta oss ha de dagarna, men du vet att du är värdefull och duger precis som du är. Kan känna likadant dock, det är ju så med den här sjukdomen. Dumma dumma ME.
    Hoppas du mår bättre i dig själv imorgon, och får sova gott inatt ♡ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dumma ME! Önskar att du som är så mycket yngre skulle få slippa, när jag var i din ålder så var min ME lindrigare. Men så visste jag ju inte att det var ME och körde på långt över vad kroppen egentligen orkade, i många år. Jag tror och hoppas att du kommer kunna återhämta dig så småningom, håll ut! Hoppas på att det ordnar sig för er med boende och allt annat så du kan få lugn och ro! Kram kram❤️

      Radera
  8. Ajaj, vad jobbigt att känna så. Men man behöver sörja förlusten av sig själv emellan varven. Du duger jättebra som människa, hoppas du hittar tillbaka till den insikten snart igen. <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära Anja! Ja, man behöver det! Jag brukar hitta tillbaka, tack vare er andra fina bloggare, man behöver få spegla sig i andra med samma erfarenheter, förstå att man inte är ensam och att tillsammans är vi starka och dessutom dugliga! Kram❤️

      Radera
  9. Jag måste bara få säga tack till er alla, för att ni läste och kommenterade, jag vet att det inte ens är självklart för er att orka göra det! Jag är så rörd❤️❤️❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Mireille! Du ger mer än du kanske själv förstår. <3<3<3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!