Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

måndag 29 september 2014

Septembersommar

Det gick. Vi kunde snorkla och dyka ända in i september.
Jag är så tacksam för det, att sommaren höll i sig lite längre eftersom jag missat så mycket sommar på grund av hettan och försämringen i min hälsa på grund av det.

Mina eksem är dessutom värre än på många år och det enda som lindrar klådan och elden på huden är att bada i saltvatten. Jag får dessutom njuta en liten stund av att vara relativt fri från en del av ME-symptomen när jag är under ytan, och det är något jag lever på väldigt länge rent mentalt. För där nere, där är det som en helt annan värld. Jag kan röra mig smidigt, och känslan av att flyta tyngdlös över världens största akvarium är obeskrivligt skönt. En skarp kontrast till sjukbädden i ett mörkt rum som ju är min verklighet större delen av dygnet, större delen av året.

Det är nått speciellt med sommar i september, ljuset är annorlunda, det känns lugnare och fridfullare än vanliga sommaren, och jag älskar färgerna som börjar komma nu och som även återspeglas i havets växtlighet.





































2 kommentarer:

  1. Härliga bilder och glad för din skull!! Är imponerad av dig som vågar dyka i hav/vatten det är inget för mig.... vad jag tror i alla fall hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är en härlig känsla! Det tog många år av pepp från man och syskonbarn innan jag ens vågade vara i vatten så mycket, det var absolut inte min grej innan. Så nu är jag så glad att jag han öva in teknik innan jag blev såhär dålig, nu går det på ren rutin och så mår jag så bra av det!

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!