torsdag 18 september 2014

Som ett Gudrun Sjödén-halsband


Har ni sett på maken så vackra bär! Vårt grannskap är fullt av botaniska skatter, och jag undrar så vem som planerade och planterade, och när.
Även om jag skulle önska mig en mer handikappanpassad lägenhet med stor balkong eller altan så är jag så nöjd med området just på grund av all grönska och planteringarna mellan husen.

Nu ligger i alla fall en ansökan inne om att få en trapphiss till vår uppgång. Att först gå ner två våningar för att komma ut är för tufft, jag är helt färdig innan jag ens kommit till min elrulle eller färdtjänsten som ska ta mig vidare ut. Och sen då, när jag kommer hem, då ska jag två våningar upp igen... Väl i hallen rasar jag ihop och min man får plocka undan ytterkläderna som jag slänger av mig på golvet innan jag stupar rätt mot sängen.

Så, snälla fastighetskontoret, skynda er med min ansökan, och snälla, låt mig slippa överklaga! Jag är så trött på att det ska vara så krångligt och byråkratiskt att söka vård och hjälpmedel när man är svårt sjuk! Inga mer förvaltningsrätter eller kammarrätter tack!


Jag vill bara kunna komma ut, ut till färgglada bär och fluffiga hårbollar som jag kan erövra och ta med mig hem för att njuta av från sjukbädden.









4 kommentarer:

  1. Jag gillar dina upptäckter där ute i naturen :) du är en bra fotograf! Hoppas att du får en trapphiss. Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Såg Din fråga om fb nu, nej jag har inte facebook, bara blogg & instagram.

    Fina bilder, otroligt vackra bilder, kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!