fredag 24 oktober 2014

Jag och tandvårdsbesök går inte ihop

Just nu ligger jag rejält kraschad. Bläddra tillbaka till mars nån gång när jag beskriver den stora kraschen. Så mår jag. Som om jag drabbats av värsta magviruset eller influensan. Jag har svårt att komma till toaletten. Jag dricker med sugrör. Jag kisar nu när jag skriver liggandes med mobilen i handen.
Illamåendet och domningarna i huvudet är fruktansvärt plågsamt. Det vibrerar i hela kroppen och gungar trots att jag ligger helt still. Jag skakar.
Jag vet inte ens varför jag skriver, men vill på nåt sätt få det på pränt.
Men så vill jag också minnas hur det var för bara några dagar sen, när jag kunde njuta av gott sällskap och klarhet i hjärnan.
När jag kunde klä upp mig lite i annat än det mjuka nattlinnet som jag annars bor i.
Tack L för en fin dag som jag gärna gör om när vi har orken igen.
Långt ifrån påfrestande tandvårdsbesök.









4 kommentarer:

  1. Tycker så fruktansvärt synd om dig.... Samtidigt som det är bra att kunna se tillbaka på stunder när man mått bättre så kan det också bli bitterljuvt. Man vill ju ha dessa bra stunder hela tiden, eller i alla fall som lägsta nivå på måendet!! Hoppas innerligt att du mår bättre idag Mireille. <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Huvva så jobbigt Du har det min fina vän, krya på kramar

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!