Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

fredag 28 november 2014

Hopp


Jag längtar tills jag kan passa upp på min man med god mat och efterrätt, pyssla om honom efter en hård dags arbete, spela och sjunga med honom och lyssna när han berättar en massa intressanta och fantastiska fakta ur sitt hjärnbibliotek.

Jag längtar tills jag kan träffa mina syskonbarn och kan krama dom hårt och skratta åt allt möjligt tillsammans, göra knäppa grimaser, prata om gamla minnen och hur söta dom var som barn och alla roliga saker dom sa och gjorde.

Jag längtar tills jag kan träffa och prata i timmar med min nya andliga storasyster, ha picknick tillsammans på en varm strand och slippa tänka på det som en gång var.

Om jag vore frisk skulle jag umgås flera dagar i rad med mina vänner, dansa balett, åka snowboard, ha fest, skaffa barn, jobba volontärt i min församling, hälsa på sjuka och gamla, dyka djupare ner i havet, hoppa från högsta trampolinen, plantera en trädgård och bygga en trädkoja att bo i, gå på musikfestivaler, anordna små musikfestivaler, sy galaklänningar och historiska dräkter, väva mitt eget sidentyg, smida och forma i silver och guld, leta opaler i grottor i Australien, ha alla möjliga djur, springa ett maraton, dansa järnet och på borden, spontanfika, bara slappa närsomhelst och sova när jag behöver. En sån där skön sömn som gör mig piggare.

 Jag längtar.





8 kommentarer:

  1. Jag längtar också. Kram <3

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska drömmar! Jag delar flera av dom. Jag skulle resa en massa, och dansa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi måste fortsätta drömma och hoppas kära Maja!❤️

      Radera
  3. Jag hoppas verkligen att Du får uppleva detta Du önskar inom en snar framtid, kram

    SvaraRadera
  4. Idag hade jag en "dum" önskan, jag ville åka till Tyskland på Julmarknad...

    SvaraRadera
  5. Det låter inte alltför orimligt, tycker jag!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!