Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

måndag 10 november 2014

Imorrn skulle kunna bli dagen då jag äntligen klarar av att bli duschad

Jag hoppas det. Dusch och hårtvätt för första gången på över tre veckor.
Det kommer kännas både skönt och plågsamt. Jag är fortfarande väldigt svag, och att sitta upp och bli duschad och tvättad i håret motsvarar ett maratonlopp för mig just nu. Sen är jag ju full av sår på kroppen som kommer att svida av vattnet, så direkt efter dusch blir jag insmord med mjukgörande, vilket också kommer svida, och så får jag ligga still en bra stund och bara andas tills svedan går över.
Men som tur är så är det en undersköterska som jag träffat förut som ska göra det, och hon är riktigt varsam och försiktig när hon tar hand om mig. Dessutom kommer hon att fixa lunch till mig också, så jag klarar mig över dagen. Och pricken över i är att hon inte använder parfym. Äntligen lite budskap som har gått fram.

6 kommentarer:

  1. Jag hoppas Du fick en skön dusch och att hjälpen var god.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas Du inte blivit sämre, oroar mig när Du inte syns till här i bloggen... kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, tack för din omtanke❤️ Lite sämre, men väntat efter måndagens dusch. Bara att vila.. Kram❤️

      Radera
  3. Tittar in å lämnar en kram, tänker på Dig <3

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentaren i min blogg, jag hoppas Du mår lite bättre nu kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!