Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

torsdag 25 december 2014

Jag hänger liksom inte med

Hur blev det såhär? Ibland får jag en plötslig iskall känsla i hela kroppen när jag inser hur dålig jag är. Man vänjer ju sig, men så slår det en plötsligt. Men jag envisas fortfarande att tro att det kan vända lite, och så är det för många med ME, det kan vända litegrann, det behöver inte bli sämre hela tiden, eller stå still.

Jag kan ibland längta efter så enkla, smått triviala saker, som att kunna laga ett mål mat lagom tills min man kommer hem från jobbet, och även ha fått undan disken. En vanlig vardagsgrej liksom. Åka spårvagn till och med! Jag älskar att åka spårvagn! Hade alltid en musikspellista laddad i telefonen för när jag skulle åka spårvagn.
Köra bil!! Älskar att köra bil! Härom natten drömde jag till och med att jag gjorde det.
Och, jag kunde faktiskt köra en kort tur till affären i somras, jag var så lycklig. Känslan är svår att beskriva. Men ännu svårare är det att beskriva hur det är att inte kunna köra bil. För jag får inte ihop det själv. I mitt sinne är jag frisk, men kroppen lyder bara inte, för att inte tala om hjärnan, den där hjärntröttheten som knappt går att beskriva.

Men återigen, den bästa förklaringen är att man har en svår sjukdomskänsla där man mår som när man har värsta influensan eller magsjukan, hela allmäntillståndet är påverkat och det ska mycket till att man sätter sig på en spårvagn då med favoritmusiklistan i hörlurarna. Eller tar en sväng med bilen.

Förresten, här är ett av mina drömhus.




                                            Källa: Pinterest

4 kommentarer:

  1. Väldans fint hus, lite Villa Villerkulla över det :)

    Tråkigt att Du mår så pass dåligt, jag hoppas Du ska få ett bättre skov å kunna göra något Du tycker är skoj.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilket fint hus <3 Tycker också det är svårt med sjukdomsinsikten, tror att jag ska klara så mycket mer än jag gör och sedan tycker jag att det är jättekonstigt att "influensan" blir värre. Kanske lär man sig någon gång. Hoppas att det vänder för dig snart så att du kan få både köra bil och åka spårvagn <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar det ska vända för dig också, kram❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!