Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

måndag 8 december 2014

Snälla snöa!

Jag kollar ut genom fönstret och känner en gnistrande kyla. Hoppas det snöar mycket denna vinter. Varje gång det snöar så mår jag så bra i min hjärna. Det klarnar upp, jag kan andas. Det sägs ju att det bildas negativa och positiva joner i luften av olika slags väder, och nån av dom ska tydligen vara bra för hälsan. Jag är inte så insatt som ni hör, men nåt händer som gör att jag mår lite bättre, för stunden i alla fall.
Förra vintern i januari var jag väldigt dålig men hade laddat för att vara med på ett bröllop. Jag mådde uruselt den dagen  och höll på att ramla ihop i min vilstol av utmattning. Vi fick åka hem rätt tidigt, och när vi kom utanför dörren till festlokalen så snöade det. Jag vaknade till och väl hemma så kände jag mig mycket bättre. Det var så påtagligt. Inte för att jag kunde ha vänt och orkat festa lite till, men ändå.
Och så gillar jag att gå ut barfota i nysnön på balkongen. Känslan i det liksom.
Det är jag, Lorelai Gilmore och hunden Jack i Lilla Huset På Prärien som blir alldeles till oss av den första snön.


Har förresten hittat gamla bilder från min förra blogg. Den hette 'i min garderob', samma som mitt varumärke och där skrev jag mest om mitt företagande. Blandade känslor, så mycket kul jag varit med om men hur sjuk jag egentligen var för att jobba, och att det gjorde mig så sjuk jag är nu. På översta bilden är jag med på designmarknaden Á la London för kanske fyra år sen.
Så tjockt hår jag hade... Ja det hade jag ända tills i somras, sen blev något helgalet i kroppen och håret har tunnats ut rejält. Hoppas det kommer tillbaka, det känns så... tomt.

På bilden längst ner ser man när jag hade ateljén i vårt lilla rum som nu är sovrum. Det var innan jag startade företaget och bara skapade på hobbynivå. Jag vill backa bandet och göra om göra rätt. Önskar så att jag hade lyssnat på min kropp istället för Försäkringsakassan och läkarna,  och stannat vid hobbynivå och med lite friskare kropp än nu.



1 kommentar:

  1. Tycker som Du att det känns bra i kroppen när snön kommer :)
    på samma sätt blir jag sämre vid lågtryck, regn å blåsigt.
    kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!