Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

tisdag 10 februari 2015

Jag både vill visa och inte, så jag ger er lite ändå

Det kan vara ett gott tecken att jag orkar matcha nattlinnet och sätta på mig lite paljetter och glamour bara för att. Orkar ju inte gå på fest, inte ens ha såna här skaviga kläder på mig en längre stund, men blir knäpp på livet i sjukklädsel.
Försöker variera mig och så långt det är möjligt byta från nattklädsel till dagbäddsklädsel. En slags annars-blir-jag-tokig-överlevnadsrutin.

Och flytta från sovrummet till dagbäddsrummet. Som ju är få förunnat att ens ha.
Kanske bädda sovrummet under bättre skov, annars låta hemtjänsten göra det tills det är dags för att byta från dagbädd till nattbädd igen.
Jag ser nämligen sovrummet i ögonvrån på väg till toaletten, och det känns skönt när det är bäddat.
Sen har vi ju dom dagar och perioder då det inte går att bädda och där det bara är att ligga kvar i nattbädden för att ha så nära som möjligt till toaletten.

Jag flyttar även runt lite beroende på ljuskänsligheten för dagen, och hur solen lyser in och hur bra mörkläggningsgardinen funkar. Eller som i somras, där jag kunde vädra bäst och slippa få in röklukt från grannarna. Eller så är det olika ljud som jag tål lite olika beroende på dagsform, om grannens bebis skriker för länge och enformigt och mina öronproppar gör för ont så blir det till att flytta. Om jag kan.

Men idag fanns alltså ett litet utrymme för att prova lite festkläder till mitt sköna silkesnattlinne och dessutom fota.

Egentligen vill jag visa alla bölder och sår som finns under dessa paljetter, men jag är inte där än(inte ni heller), riktigt. Men dom på armarna på bilden längst ner får ge ett litet hum om vad som finns på hela kroppen, och som är mycket ilsknare än dom jag visar. Dom är ju liksom fina nu. Resten av kroppen är full av infekterade bölder som jag river upp i sömnen och som mönstrar lakanet rödprickigt. I ett halvår nu. Men i perioder sen 4 års ålder.

Vad vill jag säga med det här? Massor, men det får bli lite rörigt och med dubbla budskap. Va kul och fint med paljetter, men så jobbigt med sår och bölder.
Men jag har haft kul en liten stund, och lite omväxling, det behövdes.

Våga festkläder en vardag! Kanske det blir paljettbyxor till nästa läkarbesök? Rentav hudläkaren som ska kolla bölderna?
































4 kommentarer:

  1. Typ SÅÅ snygga kläder! Take 'em to the doc's office babey!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha! Hade ju faktiskt en annan paljettkjol på eran vigsel för ett år sen (som säkert var det enda du såg och tänkte på), och hoppas på lite vigslar framöver där man kan discoglänsa/blända en kortis. Det ska jag väl kunna fixa framåt vår- sommarkanten! Bjuden eller ej liksom.

      Radera
  2. Härligt med fina kläder för en stund. Man får vara glad åt det lilla <3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!