Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

onsdag 4 februari 2015

Jag vill ju bara att alla ska må bra och vara glada

Ibland fastnar jag i tänkesättet att bara säga det som folk orkar höra.
Och då berättar jag inte hur dåligt jag mår. Speciellt när jag kanske haft en förbättring och alla blir så glada för min skull. Sen vänder det, och då vill jag inte berätta det för att inte göra folk som oroat sig för mig oroliga igen.
Hur knäppt är det då?

Jag mådde bra av antibiotikan. Magen lugnade sig och eksemen drogs tillbaka.
Två dagar efter avslutad kur blev jag kraftigt utmattad och gick dessutom in i en liten depression.
Sen ökade magproblemen, klådan, eksemen och jag fick ångestattacker. Där är jag nu.

Det vill jag ju inte oroa er med.
Men man blir så ensam då.
Jag delar allt med min man, men jag ser hur han lider med mig och önskar jag slapp ha alla dessa symptom. Men hans omvårdnad hjälper och tröstar. Jag är tacksam att jag kan berätta för honom. Men jag önskar jag kunde säga "nu mår jag bra!"

Men jag ska ta mig igenom det här, så är det bara. Ville bara vara ärlig och säga hur kämpigt det är just nu.

Känner ni igen er?


6 kommentarer:

  1. Vore absolut trevligt att få säga att NU mår jag bra, NU orkar jag delta i livet, men det är ju inte så enkelt tyvärr :(

    Kram

    SvaraRadera
  2. Känner absolut igen. Så fort jag bara "låter pigg" studsar familjen av glädje, jag kan höra det över telefonen, och blir alldeles till sig. "Men du LÅTER så pigg nu, känner du dig lite bättre?" Och att då krossa det hoppet och den glädjen och säga att, "nej, tyvärr jag mår inte så bra men ringer liksom när jag känner att jag orkar..." det är jättesvårt. Klart jag vill säga att jag mår bra, men det vore ju lögn! Och om jag så mycket som viskar att "idag känns det bättre än igår" så tror familjen att nu, nu kommer en stadig förbättring. De har börjat lära sig, i takt med att jag har börjat att inte säga så mycket alls om hur jag mår. "Som vanligt" brukar det bli. Eller möjligtvis "det är ok" (men det kan vara farligt, för "ok" är bättre än "skit" vilket har hänt att jag sagt ;)).
    Hoppas så att vi snart får säga "nu har jag faktiskt känt mig en del bättre ett tag" eller så :) kram

    SvaraRadera
  3. Känner helt klart igen mig. Tänk att det ska vara så svårt. Hoppas du snart får må lite bättre. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du beskriver det så bra i din blogg, hur man vill visa upp en bättre sida. Men dom närmaste ser ju ändå. Styrkekramar till dig Nilla <3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!