Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

söndag 22 mars 2015

Mad hatter

Bland det roligaste jag gjort inom hantverk har varit att göra hattar och coiffer. Jag återanvände gamla hattar som gått sönder eller tappat formen och gjorde nytt av det. 
Jag gjorde en hel kollektion brudcoiffer som såldes till flera butiker, och några av dom har suttit i håret på brudar på deras stora dag.

Den här tråkiga herrhatten blev en söt liten barnhatt i 20-talsstil:





Den här gjorde jag på en hattkurs jag gick, den är inte återanvänd utan gjord från scratch av filtmaterial, underbart att forma på olika typer av hattstockar!



Återigen återvinning av gamla hattar





Coiffe gjord av siden och fjädrar

Det här är en av mina favoriter, originalhatten var jätteful, men superrolig att göra om! Undrar så hos vem den hamnade och om den varit med om något roligt!



11 kommentarer:

  1. Sara Boberg22 mars, 2015

    Men så läckra!! Vad du kan Mireille 👌👒🎩👌

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sara! Dumma sjukdom, men samtidigt glad att jag hann pröva! <3

      Radera
  2. Fantastiska hattar!
    Älskar att ha hatt, men eftersom jag är rätt kort så funkar inte stora brätten (som jag annars älskar), för då ser jag inte folks ansikten. När vi blir friska får du göra personliga skapelser till oss så vi kan ha hattpicknickar, slår vad om att Anja är på också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi, små coiffer så vi ser varandra, kaffe, bakverk och picknick med Rituximab i dropp!

      Radera
    2. Eller genomskinligt brätte kanske? Alternativt vill jag absolut ha flor!

      Radera
  3. Ha! Den där flickan känner jag minsann igen! Hatten också. Däremot kommer jag inte ihåg vart hatten tog vägen ...? (Flickan har jag full koll på.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gött att du håller reda på dottern! Hon växte, och även huvudet, så hatten hamnade här för att jag skulle töja ut den. Men så blev jag sjuk. Eller så fick jag ME när jag gjorde hatten? Äsch, tänk inte på det, det är sånt som händer!

      Radera
  4. Vad duktig du är <3

    SvaraRadera
  5. Så duktig Du är, vilket kreativt skapande, så kul :) kramen <3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!