Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

torsdag 26 mars 2015

Toile Renaissance



Här är en presentation av mig när jag jobbade som designer. Nu när jag läser texten blir det såklart lite vemodigt. Man kan inte säga att jag inte försökt. Jag hade varit sjukskriven i många år men blev utförsäkrad tjugofem procent och jobbade först som anställd sömmerska ett år och kraschade ett helt år efter det, men då tänkte jag att om jag frilansar så kanske jag orkar, min diagnos då var ju felaktigt satt som utmattningssyndrom, där en sakta ökning oftast funkar. Men jag blev bara sjukare och sjukare, trots det roligaste jobbet man kan tänka sig. För det var ju ME jag hade, en neuroimmunologisk, systemisk (påverkar många organ i kroppen) sjukdom som speciellt karaktäriseras av "post exertional malaise", alltså ansträngningsutlöst sjukdomskänsla liknande influensa, och då efter väldigt lite ansträngning, som till exempel bara att göra sig iordning för dagen eller sköta hushållet och personlig hygien.

Men som jag skrev i förra inlägget, jag gläds ändå åt alla fina minnen och att jag hann upptäcka mina designförmågor trots att jag betalade ett alldeles för högt pris. Jag hade roligt och levde ut lite av en dröm, och det är jag tacksam för!

Nu hoppas jag innerligt att Kammarrätten ger mig rätt till den sista procentsatsen sjukersättning som jag blivit nekad av Försäkringskassan. För här ligger jag nu och har svårt att ens skriva inläggen. Det har tagit timmar och kommer kräva många timmars vila efteråt för att återhämta mig. Hemtjänsten var här nyss och städade och gav mig mat, det säger väl en hel del på vilken funktionsnivå jag ligger?

2 kommentarer:

  1. Åh, jag blir också sorgsen när jag läser texten. :-( Sorgsen över att du har behövt överge det skapande som gav så mycket glädje till dig och andra. Otroliga kreationer! Du har verkligen en gåva. Oj så jag önskar att du ska få ta den i bruk igen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, usch, så många talanger som går till spillo pga utebliven forskning, talanger som faktiskt skulle göra stor nytta i samhället. Tänker på dig också, ditt skrivande, hoppas det går att återuppta en vacker dag❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!