Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

tisdag 28 april 2015

Man får så mycket idéer när man inte orkar göra annat än andas och tänka, eller knappt det

Jag vill kunna köra bil i flera mil,
åka spårvagn på måfå med bästa musiken i hörlurarna. Se på folk. Alla
olika folk.

Jag vill skratta en hel kväll utan att bli så utmattad att jag inte orkar andas, eller utan att få mjölksyra i käkarna så att dom skakar flera dagar i rad. Hur sjukt är inte det?

Jag vill säga till min man, "det där fixar jag, ligg kvar vettja"

Jag vill passa barn, ha barn, ha tonåringar, ha barnbarn. 

Jag vill sluta ha ME, diafragmabråck, kemisk överkänslighet, histaminintolernas, eksem och nässelfeber. Jag vill va förkyld nån gång ibland, en sån tredagars, åsså vare bra med det.

Jag vill va programledare. (Ja vet, konstig önskan kanske. Men det här är inte mina tio i topp direkt, bara spontana tankar som far fram, och känslan av att man vet att det skulle ha gått eller varit vansinnigt kul att göra vissa grejer)
Helst musikprogramledare på Radio 88 Partille, kultradion! Välja musik och berätta nån anekdot mellan låtarna. 

Man kanske skulle podda?
Totalt oinsatt i det och skulle väl inte orka prata så mycket, men dela musik liksom, det är kul! Men får man det hursomhelst? Nä, tror inte det... Men man kan ju tipsa om en bra låt lite då och då.

Men kanske läsa upp min blogg för dom som inte orkar läsa? Om jag orkar. Kanske korta inlägg? Jag älskar att högläsa!

Nu måste jag sätta mig in i hur man startar sin egen pod! Bara för att! För att fira att frossan jag haft sen imorse nästan gått över och att jag ens orkar skriva.




2 kommentarer:

  1. Du kan ju ha en egen Youtube-kanal om det är krångligt att fixa en pod. Där kan du ju både ha högläsning och dela musik och videoblogga :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Ska kolla det också, tack för tips! Har sett att det går att göra pod genom denna blogg, ska se om det är något jag klarar av att sätta mig in i : )

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!