Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

måndag 11 maj 2015

Be blue for ME!

Imorrn, 12 maj, är det internationella ME-dagen och det kommer att uppmärksammas på många sätt världen runt, bl a kommer kända byggnader och platser lysa blått.
Ett annat sätt är att ha något blått på sig, så nu utmanar jag dig kära läsare att ha det!

Jag tjuvstartade idag eftersom GT kom och intervjuade mig i sängen, men jag kan nästan lova att bilderna inte kommer bli som förberedda selfies haha! Dessutom vidvinkelobjektiv som gör att man ser... lite vid ut. Men spela roll!
Det var en väldigt mysig intervju och det kändes lite som Beppes godnattstund, för övrigt favoritprogrammet som barn eftersom Beppe bodde och umgicks i sängen liksom, hur skönt somhelst tyckte trötta lilla jag. Jag minns hur trött jag var, men det var nog ingen direkt som märkte det, för jag ansträngde mig och hittade på lekar som inte tog så mycket energi.

Lägg gärna ut en bild på er i blått på sociala medier och tagga #beblueforme #mecfs

Här är Facebook-eventet:


Klädd i lila för fibromyalgi också, bra kombo i färger, om än inte i sjukdomssammanhang.

4 kommentarer:

  1. Japp, imorgon bär vi blått! :) Så spännande med GT-intervjun, hoppas du inte blev allt för knäckt efteråt <3
    Fantastiskt fin, den virkade kragen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kragen är en present från en kär vän! Jag blev inte så slut av själva intervjun, mer av att läsa alla andra reportage och grejer igår på ME-dagen haha! Vet fortfarande inte när mitt kommer ut. Kram! <3

      Radera
  2. Jag tycker du är fantastisk som kämpar med GT och allt!
    Jag svarar här. Pierre har fått
    Massa antidepressiva förstås. Jag förstår dom för ibland kan det hjälpa sömnen . Men alltså.. 3 e sorten på 4 veckor. Han tål dom verkligen inte. De pajat hela huvudet på honom. Men jag vill inge skriva det på min blogg. För han är verkligen inte deprimerad och vänner till honom skulle aldrig ens tänka sig att förstå att man kan få antidepressiva för något annat skäl. Så därför har jag varit luddig med det. Eftersom han inte är
    Det vill jag inte att de ska få för sig det. Alla symtom är rent fysiska egentligen.
    Jag vet hur felbemött man kan bli av minsta lilla feltolkning av jobbiga människor så jag försöker rädda åtminstone den biten för Pierres skull. Inge hemligt alls. Vill bara inte skriva det öppet.
    Jag är enormt tacksam för stödet ❤️ Och tack för att du gjorde intervjun och sprider mer info om denna kaossjukdom ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan bli så fel! Okej om det hjälper, men det mixas alltför mycket med såna piller tycker jag, oavsett diagnoser. Nya sortens är dessutom värre än gamla preparat, fast dom påstår tvärtom. Men vet fler som fixar dom gamla bättre. Men som sagt, vila är a och o, inte en massa experiment som hans hjärna uppenbarligen inte orkar med just nu! Kram på er!❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!