Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

torsdag 7 maj 2015

Måste bara visa

Igår låg jag i svåra symptom, men kisade med ett öga och beundrade mina nya hårsnoddar med tygblommor. Tänkte att, "jaha, och när ska jag orka sätta upp dom i håret?", för jag var så svag att min kära make fick stanna hemma från jobbet för att fixa så jag åtminstone fick i mig vatten och nåt litet i matväg.

Så åkte han och handlade och kom hem med helt ljuvliga riktiga blommor! Pioner dessutom! Fixade att ta en bild med mobilen från där jag låg, men idag har jag lyckats ta fram min kamera och linsbeundra pionerna på nära håll. En kortis då, innan armarna började skaka. Men inte lika svag som igår, och så har jag kunnat äta lite mer.

Det där med att ta bild på blommor och natur betyder så mycket för mig, jag ligger nämligen och njuter av bilderna sen när det är som kämpigast och jag inte kommer ut på flera veckor. Det bär mig!

Först ut är bilderna på hårsnoddsutsikten, sen kommer äktblomsutsikten, och till sist frosseri på nära håll från dagens femminutersfotosession!










9 kommentarer:

  1. Vad bra att du har dina vackra bilder att njuta av när din kropp bråkar så. Kram <3

    SvaraRadera
  2. Å så fina bilder, blommor, färger, helt underbart vackra. Tack för att Du delar med Dig av det fina. kram

    Åsa i Åsele
    naltanorrland.blogspot.se

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder & pioner!
    Ja, visst är det fantastiskt att kunna ta bilder och få njuta av dem sen :) Foto har liksom blivit mitt största intresse på senare tid och det ger så mycket glädje! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det betyder så mycket! Och du tar så fina bilder <3

      Radera
  4. Sara Boberg09 maj, 2015

    Vackra blommor och vackra bilder Mireille! Men vad det gör ont att du är så dålig. Att fotografera är både roligt och skapande men önskar så att du fick må mycket bättre. Stora kramar till dig! ♡♡♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sara för din omtanke! Pyttelite bättre hade räckt! Kram ❤️

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!