Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

söndag 10 maj 2015

Mina tankar just nu

Vem är jag? Är Justin Biebers mamma verkligen så kort? Kommer jag ens kunna sola i sommar? Hur hade vårat barn varit? Kommer jag bli bättre eller sämre? Är jag bättre eller sämre? 
Ja ni hör ju hur tankarna går idag.
Minnen far fram i huvudet från ljumma dagar som var mysiga, men idag känns minnena otrevliga. Hade kul med kompisar, skrattade. Men idag känns minnena sorgsna. Vad håller min hjärna på med? Bearbetar.

Jag vill bara att dagen ska ta slut så jag får sova. Eller stunden innan jag somnar, då jag känner mig frisk och tänker att "å, gött, nu ska jag sova och imorrn ska jag upp å greja och dona, promenera, fixa, fika, äta, avsluta projekt, starta projekt, träffa kompisar och allt möjligt vanligt!".

Vaknar på morgonen och är utmattad. Då hör jag ändå till dom som sover en hel natt oftast. Men nä, lika sjuk nästa dag.
Blir ju så besviken liksom!
Jobbar hårt på att inte va så besviken på besvikenhetsdagarna, då jag inte orkar vara positiv. Men jag kanske ska va lite besviken. Också.

Hur gör ni? Hur tar ni er genom dagen?

Jag är egentligen väldigt rolig av mig, enligt mig själv. Det är nog det jag vill säga. Jag saknar att orka va rolig ihop med folk. Skratta så man ramlar omkull.
Den delen av mig kommer inte fram så mycket nu. Men jag kanske ska försöka hitta ett sätt. 

Rådjur över ögonen och ett superpeppcitat från en app. Det är grejer det.

6 kommentarer:

  1. Du ä r rolig du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Och jag tycker du är rolig när du drar Göteborgsvitsar, även om vitsarna är tråkiga!

      Radera
  2. Känner igen det där att bli trött på sig själv när man inte orkar vara positiv och rolig. Men imorgon är en annan dag. Eller som det står i den bok vi båda känner bäst, It came to pass...

    SvaraRadera
  3. Livet är tyvärr inte alltid roligt, men de dagar det är som sämst får vi minnas de bra dagarna.
    För min del är socialt umgänge det mest tröttande, även mest givande... svår balansgång.
    kram <3

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte man kan orka vara rolig och positiv om man inte tillåter sig att vara ledsen och besviken ibland. Kram <3

    SvaraRadera
  5. Jag försöker inte vara positiv, jag tillåter mej att känna som jag gör. Jag vet inte om den inställningen passar alla, men den passar mej väldigt bra :) Under en dag hinner jag ofta gå igenom hela känslospektrat - sorg, förtvivlan, rädsla, hopp, tillit, glädje, illska med mera... Sen ser fördelningen olika ut beroende på hur dagen varit.
    Anledningen till att jag resonerar som jag göra är att det fanns en tid då jag trodde att jag var tvungen att försöka tänka på ett visst sätt, och alltid se det positiva i allt osv...men det blev för jobbigt i längden och det blev inte äkta. Det blev som en prestation på nåt sätt som jag skulle försöka klara av, istället för att bearbeta det som behövde bearbetas. Eller nåt sånt. :)

    Kram! <3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!