Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

fredag 5 juni 2015

Många mysiga grejer på en och samma gång

Orkar inte skriva ner allt mysigt som jag fått vara med om det senaste, så det får bli en kort sammanfattning.

Förra helgen kunde vi vara med på vigsel och sen fick vi en massa bilder och filmklipp skickat till oss från festen som vi inte kunde vara med på. Att vara med på vigseln och se det fina paret bli 'ett' var överväldigande, men även att träffa en massa goa vänner jag inte sett på länge, en riktigt fin bonus! Rullstolen gjorde grejen, även om jag fick ont i nacken av att titta upp på folk hela tiden när man pratade med dom. Man borde ha en upphissbar rullstol. Fast när jag har elrullen kan jag luta bak huvudet och vila, det är bättre, men den går inte att ha med överallt.

Väl hemma från vigseln var vi med via videosamtal på ett annat bröllop när min barndomskamrat gifte sig. Dom ringde upp en stund efter vigseln, vilken lycka det var att få se dom!

Och så har jag äntligen fikat med en god vän som också har ME, det var ett efterlängtat och kärt återseende! Sist vi fikade var precis innan jag blev kraftigt försämrad i höstas, så det kändes som en liten seger att orka fika igen. 
Jag - ME, 1 - 0
Haha, det blev lite schizovitsigt.

Nu bli're några random bilder från kameran i okronologisk ordning och med rörig beskrivning:

Nya stödstrumpor som håller mig varm

Nya skor till vigseln

Målade naglarna matchande vita som ni kan se.

På MS-dagen hade jag orange lösnaglar 


För nån vecka sen gerillaplanterade vi (jag planerade och mannen planterade) en vacker Blomman för dagen på baksidan av vårt hus för att täcka över den döda rododendron som jag retat mig på i många år. Några dagar senare planterades nya rododendron av vårt bostadsbolag, men trädgårdsmästaren upptäckte vår gerillaplantering och räddade den! Jag gick ut på balkongen och viftade och sa jättemycket tack!
Konstigaste och roligaste sammanträffandet/krocken på länge.



Min väninna via Face Time, nyvigd och jättelycklig med sin fina man! Svårfångat med skärmdump dock. 


Jag har en ny kortlek. Det gillar jag. Men mest gillar jag att jag numera faktist kan sitta upp en liten stund och spela. Får lite ont i magen när jag tänker på hur jag inte ens kunnat spela kort på väldigt länge. Att det varit horisontalläge som gäller. Och absolut inte kunna hålla i nånting sådär som man måste när man spelar patiens. Prio nr 1 har varit att kunna äta själv och typ borsta tänderna iallafall. Men allt annat har varit överkurs.
Visst är den fin!




2 kommentarer:

  1. Så mycket roliga saker! :) Kul!
    Snygga skor också! Och kortleken, och blomman! :)
    Kram <3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!