Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

tisdag 14 juli 2015

Hur betalar man med kort?

Idag var jag ute helt själv med elrullen och tog mig till posten på torget nära oss. Jag köpte en Ramlösa och när jag stod där i kassan slog det mig hur sjukt det känns att kunna stå stadigt på egna ben sådär vid en kassa mer än ett halvår senare efter att jag kunde göra det sist(senast?). Det slog mig hur sjukt det är att vara så otroligt sjuk och utmattad så man inte kunnat åka iväg en tur på detta vis på så länge. Så otroligt sjukt att vara inlåst mellan fyra väggar på grund av sjukdom. 
Jag fick verkligen tänka efter hur jag skulle sätta in kortet och sen slå kod.
Så konstig grej att behöva koncentrera sig på för att komma på hur man gör.
Sen skyndade jag mig hem igen, det blåste lite kallt och jag kände att det var på gränsen till att få frossa i flera timmar efteråt. Men det gick bra, jag hade bromsat i tid. Svårt det där, för när man väl är ute i friheten så vill man ju se så mycket. Jag hejdade mig och nöjde mig med den vackra mosaiken på ett parkeringshus jag åkte förbi. Den mosaiken har jag inte lagt märke till innan, men nu när jag försöker snappa upp så mycket vackert som möjligt på kort tid så upptäcker jag nya saker hela tiden!







2 kommentarer:

  1. Bra och start av dig att stoppa i tid. Det är banne mig inte lätt. Kram <3

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mej att det blir svårt att komma ihåg hur allt går till ifall man inte varit ute på så länge! Kram! <3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!