lördag 11 juli 2015

Rensa är bra!

Som jag skrev i förra inlägget så är jag omgiven av så många mysiga grejer och minnessaker här hemma, men vissa saker stressar mig bara så det är skönt att kunna rensa ibland.

När jag legat och varit som sämst, så har jag fått försöka koppla bort all sån stress, det har ju varit omöjligt att ens samla ihop grejer och göra sig av med. Men under våren har jag pö om pö kunnat göra det och sen gett bort till andra som har större nytta av det än mig. Samlat små högar som vänninor kunnat hämta lite då och då, för besök tar också på krafterna.

Ett stort gäng handarbetsgrejer och tyger har gått till vänninor som pysslar lika mycket som jag gjorde förr, och det har känts så bra att det hamnar hos folk som jag vet kommer ha glädje av det. Tyger och grejer som jag faktiskt har en chans att se igen lite senare när någon annan skapat med det.

Och så har några säckar kläder åkt iväg också. Kläder jag älskar men inte kommer kunna använda eftersom jag ju inte kommer ut så ofta. Då är det väl bättre att dom kommer till användning! Och jag har redan fått bilder på dom nya ägarna med mina kläder på sig, superfint!
Det här är Louise som fått en paljettklänning som jag sytt men aldrig använt och en bolero som jag också sytt, materialet är från en gammal kappa jag fyndat på loppis. Hon är med och sjunger i ett band som heter Lokatterna Live så nu har hon lite nya scenkläder att glänsa i! Visst är hon snygg?


Jag har fortfarande svårt att göra mig av med vissa grejer som jag gjort men inte kan använda, som mina hattar som jag gjorde på en modistkurs på Tillskärarakademin för några år sen. Det var bara en helg, men oj så mycket kul jag lärde mig!
Men nu packar jag ner dom och gömmer dom i nåt skrymsle istället, blir bara less att jag inte kan använda dom och att dom samlar damm.









2 kommentarer:

  1. Förstår att det känns tungt men tycker att det är fint att mycket av det du gjort nu gör någon annan lycklig. Kram <3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!