Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

torsdag 23 juli 2015

Stora och små smycken

Jag har flätat min första fiskbensfläta nånsin!
Det var ju hur lätt somhelst bara jag orkade sätta mig in i det ordentligt.
Men att fläta hår är inte min grej, och mycket beror nog på mjölksyran i armarna som jag haft sen jag var liten.

Jag gillar det tunna armbandet som det blev av den här flätningen, den orkar jag faktiskt ha på mig fastän jag ligger och vilar i sängen. Smycken och kläder måste vara bekväma, dels för att jag helt enkelt får ont annars men också för att jag lätt får klåda av allt som ligger mot huden.

Så då förstår ni ju att det gigantiska armbandet i mässing sällan används av förklarliga skäl. Men den åkte också fram härom dagen för putsning. Det gick inte så bra för astman gillade inte det alls. Som tur är har min man bra putsmaskiner på jobbet som putsar på några sekunder, så det blev gjort till slut ändå.

Vad jag ska med det gigantiska armbandet till? Det vet man aldrig, jag hoppas ju såklart på att orka ha den nån dag vid något fint tillfälle. Och tills vidare plockar jag fram den lite då och då och prövar den i viloläge en liten stund.
Visst ser den lite ut som en protes, typ?
Jag älskar den iallafall och är köpt av en tjej som låter tillverka sina smycken under rättvisa omständigheter, kolla hennes hemsida här, hon heter Johanna N:
https://www.johanna-n.com






4 kommentarer:

  1. Väldigt fint armband men jag förstår modellen blir arbetsam att ha på,
    men att ta fram å titta på, pröva lite är ju oxå en glädje.

    Jag kan icke ha mina vigselringar, ja jag har inte smycken alls, tycker det klämmer, kliar, irriterar och gör ont.
    Hade ju armband å halsband för en tid sedan då jag skulle "vara fin" men det åkte av så fort jag kom hem.

    Ha en fin fredag å en bra helg, kram Åsa
    naltanorrland.blogspot.se

    SvaraRadera
  2. Så coolt! Protes är inte vad jag tänker när jag ser det stora armbandet, den var jättefin :)
    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Å, när vi har fått Rituximab kan vi lajva och då kommer du att ha otroligt mycket glädje av det där armbandet!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!