lördag 12 september 2015

Det är september nu och det gillar jag

Häromdagen kom jag ut en sväng i vårt fina Göteborg, vi hade varit på besök hos min osteopat och efter det orkade jag med en sväng in till Prinsgatan för att äta raw food-glass.

Det blir som om jag är på semester, det känns så overkligt att komma ut eller in till stan nuförtiden.
Jag ser nog ut som en turist för jag stirrar och gapar och tittar runt från passagerarsätet när vi åker runt, nyfiken på hur allt ser ut.




Idag har jag kunnat sitta en stund med öppen balkongdörr och känt den ljumma luften i mitt ansikte och lyssnat på den vilda höstvinden. Det är en rätt dålig dag, tung hjärntrötthet och lite andra symtom, men att orka byta lite inomhusmiljö är inte illa ändå.


Och härom dagen så tittade solen fram igenom lite prismor som hänger i fönstret och skapade regnbågsfärgade mönster på soffan, det går ju inte att få till varken i bild eller i tygtryck om man skulle försöka. Fint med lite tillfällig utsmyckning!
En annan mer permanent utsmyckning här hemma som jag gillar är vår sammetspläd med tofsar, den blir nog en vinterfavorit att svepa in sig i! 



Förresten, ser ni vad vackert passionsblomman sträckt ut sig till trollhasselkvistarna som hänger på husväggen? Känns lite som att vara insvept i och omringad av naturen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!