Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

måndag 21 september 2015

Idag kunde jag åtminstone komma ut på balkongen!

Vilka dagar det har varit, orkar inte ens beskriva, vill bara glömma. Men riktigt illa, febrig och i en tung och hemsk hjärndimma som gjort att jag varken kunnat sova eller hålla mig vaken. Det har känts som när jag hade en influensa när jag var 6 år och hade feberyra. Min tappra mor bar runt på mig i lägenheten eftersom jag tyckte det var jobbigt att bara ligga ner. Allt var jobbigt. Men jag ville lyssna på musik och då undrade mor vad jag ville höra, och då svarade jag nynnandes "na na na - naaa". Så hon satte helt enkelt på Beethovens femma.

Jag minns det som igår, och rummet jag låg i var rödmålat. Då pratar vi allt. Väggar, karmar, golv och tak. Så kan det bli med en konstnärlig mor, och den röda färgen älskar jag fortfarande. Jag har haft två olika lägenheter som haft ett av rummen rödmålat.

Idag kunde jag titta ut på balkongen utan att hjärtat rusade iväg, och det trots en omgång hårtvätt innan. Den där hårtvätten har jag skjutit upp ett tag nu mycket för att mina eksem blossat upp igen. Men, eksemen är lugnare överlag, dom kommer tillbaka hela tiden men lugnar sig igen efter några dagar, så det känns ändå skönt även om jag längtar till den dag dom är helt väck.

Så vackert allt är nu, fortfarande grönt men med gula inslag. Jag önskar såklart att jag kunde komma ut mer och se lite mer av höstens skiftningar men vår balkongutsikt räcker långt. 





8 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!