fredag 9 oktober 2015

Paris i sovrummet!

Nu har både planschen och böckerna kommit och jag är jättenöjd!

Jag älskar och saknar Paris, i vår är det fem år sen som vi var där på vår tioåriga bröllopsdag. Det blev minnen för livet! Tänk att man efter en helg i Paris faktiskt kan känna till en hel del av platserna på kartan. Det kändes som att vara hemma! Så kändes London också, saknar den staden också!






Sen har jag ramat in ett vackert ormbunkslöv, jag älskar verkligen ormbunkar! Denna plockade jag i vår skog bakom huset för någon vecka sen, glad över att jag kunde gå en liten bit in och plocka med mig ett minne!

Idag var jag på vårdbesök och var i närheten av en blomsteraffär och då kunde jag inte låta bli att köpa en ormbunksplanta, och så åkte det ner lite annat i korgen också. Livsfarligt att ha lite ork för att handla... Nu ska jag ju orka sköta dessa också, men det får bli en mysig daglig utmaning!







Den röda begonian är så otroligt vacker! Jag älskar röda blad och olika sorters begonior, dom brukar funka här hemma trots lite slarv med vattnade.

Så får vi se när jag orkar läsa böckerna, korta noveller går lite bättre, så det ska nog gå bra. Dostojevskij var en present till min man och han hade faktiskt inte hört talas om den trots att det är en av favoritförfattarna. Han slukade den snabbt och var överväldigad och hade svårt att inte berätta för mycket. Så nu måste jag ju läsa den så vi kan ha lite svåra psykoanalytiska diskussioner om den. Korta, svåra men ändå kognitivt lätta diskussioner så min trötta hjärna hänger med.

Vad läser ni just nu?

Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Sannalilylou10 oktober, 2015

    Så fint och mysigt! Blev också novellsugen nu. Har börjat om med en bok som jag började läsa för några år sen; Mannen och pojken av Tony Parsons (?). Fin liten berättelse om slarverpappa som blir lämnad ensam med sin son, och... ja. Växer in i rollen etc. Brittisk. Lite Nick Hornby-känsla. Gillar sånt. :)

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!