Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

måndag 5 oktober 2015

Tänk att jag har börjat sticka!

Det var typ på 80-talet det hände senast! Och garnerna kliade och var jobbiga. Jag stickade ett par tröjor och nån halsduk men sen tröttnade jag. En av tröjorna var starkt mintgrön och den hade jag gillat än idag om det inte hade varit för att det var akrylgarn. Men jag tål inte att sticka med ullgarn eller ha ylle på mig, och då blir ju valen rätt begränsade.

Jag fick tips av andra med ME att sticka på rundstickor, vilket gör att det går att sticka nästan liggandes. Så nu när jag faktiskt har lite mer ork än att bara hålla i mobilen och läsa så testade jag att sticka en mössa, och det gick minsann! Jag freebaseade helt och det blev nån slags glesstickad bomullsmössa till min man, kanske inte det varmaste men helt klart ett kul litet nybörjarprojekt.

Så nu är jag igång med både en sjal och en enkel tröja utan speciellt mönster, dom får bli enkla tills jag får upp rutinen mer på att sticka.
Garnerna är hur fina somhelst, färgade i olika skiftningar, får visa bild imorgon. 
Det är rena rama färgterapin att se det växa fram!
Nu kollar jag massa små tutorials på nätet om hur man gör snyggast kantmaskor, avslut och olika sticktekniker, hur kul somhelst och en helt ny värld som öppnats nu när det äntligen går!
När kommer jag att sticka min första islandströja då? Ja, det vore ju en dröm!

Och så väntar jag ivrigt på lite hemklickade paket, bland annat ett bokpaket! Jag orkar ju hålla i vanliga böcker numera, och det är en alldeles speciell känsla att läsa ur en pappersbok!
Har dessutom blivit sugen på att köpa en fin anteckningsbok att skriva i istället för på mobilen. Kanske en Moleskine-almanacka också? Bara för att jag orkar skriva igen! Lite, men ändå!

Får visa er böckerna sen när dom kommer, jag bara valde lite random.

Och ett sött litet paket från Vintagefabriken med en mysig plansch till sovrumsväggen är också påväg!

Jag tror faktiskt att jag kommer att bli nöjd, och även lite nostalgisk!

8 kommentarer:

  1. Ser fram emot dina stickbilder ;-) Är säker på att det blir färggranna plagg.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du kan sticka och skriva lite igen. Kramar <3

    SvaraRadera
  3. Vad roligt höra om dina framsteg i mående och ork! Jag delar din njutning av att hålla i och läsa pappersböcker, det är gott! Fina anteckningsböcker ger också en härlig, lyxig känsla. :) Har själv just unnat mig att köpa en ny, tänkte ha en mindre som ryms i nattduksbordet. Bra om man råkar komma på något klokt när man ligger där. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carro! Ja visst är det mysigt med anteckningsböcker! <3

      Radera
  4. Men fyyy för tipset om vintagefabriken, haha! Kommer bli ruinerad! Tappar andan av alla fina anteckningsböcker etc. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, haha! Tur man inte bor i Stockholm, då hade man velat gå deras kurser också! :D

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!