Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

tisdag 19 januari 2016

Snövit

Igår kväll började det snöa ordentligt här i Göteborg och jag älskar den friska luften när snön faller!
Jag öppnade sovrumsfönstret på vid gavel i någon minut och insöp det vackra. Det var riktigt ljust vid midnatt och en alldeles speciell känsla. Jag bad en aftonbön full av tacksamhet och sen somnade jag gott efter det.

Idag är flödet på sociala medier full av snöbilder från stan, och även jag har varit flitig med att fånga det krispiga vita med min kamera. En bild på mina ben får slinka med också, för äntligen verkar eksemen dra sig tillbaka, jag har haft svår klåda ett par månader nu med flera uppvaknanden på natten på grund av det. Nu kan det gärna hålla sig så och så hoppas jag på att tåla lite läkande sol mot huden framåt vår och sommar. Och så har jag fått tillbaka lite 'kött' på benen också efter förra vinterns muskelförlust, det är bra, muskler behövs, å fett också för den delen.

Jag är ju så van nu att alltid må kasst, det är ju trots allt kroniska sjukdomar jag har, även om jag känner en pytteliten förbättring, men idag, när hela mitt jag vill ut och leka i snön så ringer det högt i huvudet:
"JAG VILL BLI FRISK!!"

Vill slippa små marginaler, slippa att leta efter lämplig elscooter att köpa och att inte klara av grannarnas rökande eller skrikande. Jag vill inte va hemma hela dagen, jag vill ut!! 










4 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder! Jag har också tappat muskelomfånget om mina ben,främst vader men det beror nog på största delen till att jag sitter i rullstol även inomhus sedan 6 månader tillbaka pga överbelastning. Jag har börjat reagera än mer på föroämnen samt antagligen torr hud så mina ben och armar är inte så vackra längre pga klåda.Måste be VC-läkare att få prova Lomudal GI.Följer även SGHIlistan men jag har börjat få ett stort problem med kemikalier eftersom jag inte klarar av kylan så exponeras jag av inomhusluften istället.Är glad för din skull att du blivit snäppet bättre-hoppas att även jag ska börja återhämta mig någon gång.JA,usch för grannar som röker.Inte roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Dålig cirkulation ger ju också mer klåda och torr hud, så tråkigt att du har det så. Hoppas du kan få någon lindring och att det snart kan gå åt rätt håll! Kram på dig <3

      Radera
  2. Jag förstår dig, inte kul att vara fånge hemma. Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!