Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

fredag 12 februari 2016

Stickat färdigt en varm mössa och prövar sommarsandaler, på en och samma gång

Helt ambi just nu, vill kunna använda mina nya varma stickade plagg och njuta av snö men längtar också till vår och sommar och planerar vilka växter som ska slingra sig runt balkongen i år som jag kan plåta och visa ur olika vinklar här på bloggen.

Jag har stickat färdigt en varm och glittrig basker, köpt gladiatorsandaler och beställt blomkrassefrön. Hoppas kunna använda baskern nån gång innan sandalväder tar över. Det får gärna vara fler sandalväderdagar än förra året kan jag tycka. Och idag ringde brevbäraren på med en bikini till mig. Det visste ju inte han såklart, men det kändes somrigt att öppna paketet och prova bikinin. Älskar när paketen kommer hem direkt utan att behöva ge sms-avi till min man som måste släpa hem grejer. 

I år vill jag kunna sticka på balkongen, hoppas klara det utan att behöva ligga ner. Vår balkong är så liten, så det får bara plats med en mindre vilstol, och då måste det finnas bra stöd för armar och nacke och så måste jag ha upp benen på en pall. Vara beredd med öronproppar beroende på hur mycket fågelkvitter det är, och så solglasögon om jag sitter ute mitt på dagen. Och grannen får låta bli att röka just när jag är ute. Vi får se hur det går. 

Lite snö-, februarisolskens-, sandal-, balkong- och baskerbilder (älskar kontrasten med djungelgardinerna och vinterlandskapet, flamingos vs snö!)(ingen bild på bikinin, den är svart och bekväm, passar under våtdräkten):








2 kommentarer:

  1. Ooo så häftiga sandaler, jag hoppas verkligen det blir både väder å mående så Du kan gå ut å glänsa i dem :) kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!