söndag 6 mars 2016

Egenintervju

Jag har lånat en massa roliga frågor från bloggen Volang, nu kör vi:

Vad stressar dig? 
Vissa ljud, starkt ljus och jobbiga dofter. Eksem och nässelutslag. Grannar som skriker. När folk inte lyssnar färdigt på mig och drar fel slutsats. När folk tittar när jag försöker göra något och jag är lite fumlig på grund av hjärntrötthet och muskelsvaghet. Värst är när jag åker elscooter, speciellt i butik då det kan ta lite tid och behövas lite trixande för att manövrera. Fast det vägs ofta upp av barn som stirrar  fascinerat för att det är deras dröm att få köra en elscooter.

Vad ska du göra i kväll?
Jag ska troligtvis kolla lite serie. 

Vad är lätt?
Att bli less för att man saknar så mycket.
Men det är också lätt att bli glad för smågrejer, jag tycker det iallafall. Jag glömmer lätt också, både bra och dåliga grejer.
Jag tycker det är lätt att sy.

Vad blir det för middag idag?
Det orkar jag inte tänka på just nu, har alltid beslutsångest för det.

Vad vill du göra mer?
Mer av väldigt mycket. Gå, stå, sitta, vara med i församlingens verksamhet, jobba, dansa, sjunga, spela bas, måla, sola, bada, festa, umgås.

Vad går du igång på?
Musik och dans.

Vad gråter du av?  
Orättvisor och att förlora nära och kära. Men så kan jag ofrivilligtgråta när kändisar ger bort en massa till folk som behöver. Fast jag vill ju att dom ska få, och jag gråter för att dom haft så kämpigt, men konceptet kan bli så ytligt och höjer upp fel folk till skyarna ibland. 
Men kan jag sluta kolla? Nej.
Gråter av sorgliga eller bara vackra och stämningsfulla filmer och serier. 
Jag grät ganska mycket när jag lyssnade på Nick Cave härom dagen, eftersom han förlorade sin son i somras på ett så tragiskt sätt. All död är tragisk, men det här blev så jobbigt eftersom jag har jobbat med ungdomar i just den åldern som provat på både det ena och det andra och som skulle kunnat dö på liknande sätt.
Låten som rörde mig mest var "Into My Arms".

Vad gjorde dig arg senast?
Fördomar och orättvisor som skadar barn, sjuka, fattiga och andra utsatta. 

Vad är fånigt?
Vissa dokusåpor, och att jag ens kollar. Överdriven byråkrati. Pengar och ekonomi, när man tänker på hur allt hänger ihop eller inte hänger ihop. Landsgränser, att det ens finns.
Att inte dela med sig om man har möjlighet.
Byxmodet i början av 00-talet, dom extremt låga byxorna med gylf som var två centimeter och att stringtrosan syntes. Värst var modellerna som hade fastsydda stringtrosor, som dekoration, i samma material som byxan.

Vad är gott?
Choklad, lakrits, pasta med tomatsås, cheesecake och grädde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!