Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

onsdag 2 mars 2016

Jag har stickat en tröja!

För ett halvår sen så började jag (igen efter 30 år) lära mig sticka! Det är stort, för jag har rent fysiskt inte kunnat jobba med armar eller händer på det sättet sen jag blev försämrad i min sjukdom 2012. Och innan dess höll jag på med sömnad och hade aldrig riktigt lyckats sticka något på egen hand. Jag var inte så intresserad och gillade mer att skapa med tyg. Stickade en sjal och en tröja i högstadiet men fick helt och hållet hjälp av min mor och jag minns inte ens hur jag gjorde. Så jag har googlat och youtubat hela vintern nu och lyckats lära mig en hel del.
Det började med enkla sjalar och mössor, men mitt mål var att göra en tröja som stickas runt på en rundsticka uppifrån och ner, och nu är det gjort! Känns mäktigt! Känns också lite konstigt och sorgligt att jag inte ens orkat göra det innan, att jag varit så svag och funktionsnedsatt i 3 hela år. Blandade känslor helt klart.

Igår stickade jag det sista på tröjan, jättestressad över att garnet kanske skulle ta slut när det bara var några varv kvar. Så snopet och jobbigt det hade varit att skicka efter ett helt nystan till bara för att sticka klart. Men så hittade jag en liten liten stump garn kvar som jag hade missat! Men det var på håret!
Nu ska tröjan tvättas och torkas men sen blir det bilder på den kan jag lova!





1 kommentar:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!