Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

fredag 18 mars 2016

Nu har jag testat i alla fall, att blogga lite varje dag, men nu blir det nog glesare

Det tar på min hjärntrötthet helt klart, att skriva och greja med bloggen. Och även om jag gör korta inlägg med kanske bara nån bild så vilar jag inte hjärnan som jag borde märker jag och då tar det ork från annat viktigt.

Det är minst sagt frustrerande eftersom jag har så mycket att säga och visa, men det får bara vara. Retligt att det verkligen handlar om att ME-hjärnan är som ett dåligt batteri till en smartphone som inte går att ladda så fort eller fullt och att telefonen dessutom har väldigt trångt utrymme i minnet. Eller hur man säger. Hittar inte ord nu. Slut på batteri och minne som sagt..

Under några dagar kommer lite förinställda inlägg som jag skrivit lite bättre dagar, så ser vi när jag orkar skriva lite nytt igen.

Här kommer en balkongbild, en dröm om sommaren och en förhoppning om att orka sitta där då och då. Det kunde jag häromdagen, en pytteliten stund. Det var en härlig känsla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!