Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

onsdag 30 mars 2016

Nya stickprojekt igång och att mars var himla jobbig i år så därför tycker jag att det kan få vända i april

För ett halvår sen så började jag sticka på en tröja i somrigt bomullsgarn och det blev en hel tröja, men så ångrade jag modellen och repade upp och började sticka nytt. Det blev vinter däremellan och då gjorde jag en vintertröja. Det är den svarta i alpackagarn som jag visade för några inlägg sen.

Den svarta tröjan gjorde att jag blev mer van i stickningen, ett väldigt skönt och lättstickat garn, så när jag återupptog sommartröjan så gick det mycket snabbare. Den är färdig nu men ska monteras och tvättas/formas. Det är ett moment som kräver lite mer arbete för min kropp och det får bli när jag orkar sitta upp en lite längre stund.

Men det somriga bomullsgarnet har varit ljuvligt att sticka i, och ren färgterapi, jag älskar melerade garner som skiftar i olika färger och nyanser. Jag är svag för batik och tie dye/dip dye och hade gärna färgat själv om jag orkat. 

Det allra allra första jag stickade förra hösten, då när jag behövde komma igång igen med något enkelt efter att inte ha stickat något sen högstadiet, var en mössa och en sjal i detta garn. Här är bild på sjalen, garnet är Sol degradé från Lang Yarns och färgen är nr 0088:




Den första tröjan skiftar i solnedgångsfärger, olika röda, orange och korallfärgade nyanser. Det påminner mig om sommarens solnedgångar vid havet, ljuvligt!



Färgnummer 0060

Nu har jag påbörjat två tröjor till i andra färger av samma garn, en till mig och en till min man. Jag gillar att ha flera projekt samtidigt och det är skönt för sinnet att byta lite färg emellanåt. Färgerna jag har valt till dom två nya tröjorna påminner mig också om havet som jag älskar och längtar till typ jämt! 


Färgnummer 0035


Färgnummer 0018

Nu hoppas jag att jag orkar sticka färdigt och framförallt att jag orkar komma ut och använda dessa tröjor, helst vid havet!

Garnerna har jag köpt här:

http://postorder.deisydesign.nu/index.php?route=product/search&search=Sol

http://lenasgarn.se/webshop/garn/lang/sol-degrade

http://webbshop.garntua.se/produkt/sol-degradé-/458?categoryId=17

4 kommentarer:

  1. Åh vilka härliga garner :-)

    SvaraRadera
  2. Håller med. Underbara färger. Blir sticksugen. (fast jag kommer inte att sticka nått ändå) Njuter av ditt i stället, smile

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag njuter av dina trädgårdsbilder! <3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!