Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

måndag 28 mars 2016

Tacksamhetsinlägg

Jättesvårt denna gång. Har mått så dåligt fysiskt att det till slut blivit väldigt tungt för psyket.

Ibland måste man tänka ett steg längre, om man orkar det vill säga, för jag tycker inte man ska pressa sig om man är alltför less. Man behöver vara less också. Och kanske bara gå vidare och inte tänka på varken tacksamhet eller otacksamhet för dom dagar som varit riktigt tunga.

Men nu kör jag. Tacksam för att jag senaste veckan:

Har en kärleksfull man som står ut och som lever med mig trots 15 år med svår sjukdom (båda drabbade dessutom), där dom senaste åren inneburit att jag behöver vara själv i ett rum större delen av dygnet

Kan gå på toa själv

Har mat och vatten och kan äta själv även om det varit tufft senaste veckan

Kunnat sticka lite och ha råd med garn

Kunde vara med på Minneshögtiden av Jesus död via telefon

Blivit ihågkommen trots att jag själv inte orkar hålla kontakten. Ni är underbara som inte ger upp!

Bilden visar en gammal ärvd medicindosa, visst är den vacker! Tacksam att jag fått den, kunnat beundra den och orkat ta bild på den!


Kika gärna in på denna blogg för att se fler tacksamhetslistor:


Är så tacksam(!) för att jag hittade hennes blogg och fick pepp och inspiration till att göra tacksamhetsinlägg! Det fanns redan med på min vad-jag-ska-blogga-om-lista, men jag visste inte hur upplägget skulle vara. Perfekt med varje måndag och veckosummering. Tänk vad man kan hitta när man egentligen googlar på en bokrecension!

6 kommentarer:

  1. Ja det var en fin dosa, hoppas du får en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Inte ska man pressa fram något man inte känner - men ibland glömmer vi att vi känner mer än en sak - så för egen del har det här hjälpt mig att inte fastna i det negativa. Nu har sitter jag inte i samma situation som du, så jag säger inte att alla är lika, kan göra lika eller känner lika - men det du skriver påminner mig om varför jag själv gör detta - och det har varit till hjälp. ÄR till hjälp!
    Glad att du är med och berikar allas våra inlägg med ditt - man minns så mycket mer man skulle skrivit på sin egen när man läser andras :) Fint!
    Önskar dig en fin ny vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hjälper mig också väldigt mycket! Det har tagit mig igenom tuffa perioder, och jag uppskattar mer dom små detaljerna när jag har det som tuffast, saker jag kanske skulle tagit för givet annars. Ibland ser jag det en lång tid efter, när jag fått smälta alla jobbiga intrycken. Önskar dig också en fin vecka <3

      Radera
  3. Att ha förmågan att känna tacksamhet är fint!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!