Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

fredag 25 mars 2016

That's what everybody says but, with all due respect, Miss, I'm not the one hanging off the back of a ship here.

Återsåg Titanic härom kvällen och hade glömt hur bra den var. Eller jag minns ju att den var superbra, men v a d det var som var så bra hade jag glömt.
Älskar början när man ser skeppet som vrak, det är så otroligt spännande med hav och vrak. Och så sjukt djupt ner den låg, lite ofattbart djupt.
Stämningen också, det här med att ett skepp kan gå under trots att havet är stilla som en spegel. Det blir så kusligt då, så overkligt. 
Precis innan jag kollade filmen så kollade jag serien "Titanic - Blood and Steal" och det var intressant att följa arbetet med själva skeppsbygget och hur det kunde ha varit i dom människors liv som var inblandade i bygget av Titanic. Hur folk bestämde sig för att dom skulle åka med båten, från olika klasser och med olika motiv och drömmar.
Och så är jag ju svag för metall, järn, skruvar, bultar och konstruktioner från den tiden av historien, så det var fascinerande att se. Förutom kläderna och all annan design då, älskar just den tiden, 10-talet för 100 år sen. 
 








2 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!