Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till kampanjen Millions missing i Sverige!

fredag 22 april 2016

Alla dessa underbara vackra starka kvinnor som finns i mitt liv!

Ett stort tack till att ni finns och stöttar mig genom livets kringelikrokar!
Det har varit så extra tydligt dom senaste två åren när det varit som kämpigast.

Just nu har jag inte ork att formulera mig så mycket mer än så, men vill liksom lyfta att jag är så glad över att ha några såna fina kvinnor i mitt liv, som backar upp utan att kräva något i gengäld, som håller min hand symboliskt när jag är rädd och som hjälper mig att inte tappa modet och hoppet. Som delar sina erfarenheter och berättar saker om livet jag inte visste.

Jag har alltid längtat efter ett sånt starkt systerskapsskyddsnät, sett filmer om det och känt att det har fattats i mitt liv. Men det är inte förrän nu jag verkligen fått uppleva det. Det kanske har med åldern att göra, eller att jag hamnat i detta läge som svårt sjuk. 

Vi kan ju tyvärr inte träffas som jag skulle önska eller drömmer om, sådär som dom gör i filmer. Hyr en stuga i bergen och har pyjamasparty tillsammans. Tjejkväll med chips och drinkar. Går kurser tillsammans i frigörande dans. Målar varandras tånaglar. Eller vad man nu gör.
Men mail finns, och chattar i appar, och blombud. Posten som hjälper till att skicka presenter eller små kort med fina motiv på. Bloggar med igenkännande text och kampanda.
Korta fikastunder med en i taget nån gång om året. Inbjudningar till äventyr även om jag inte kan tacka ja men känslan av att vara önskad och medräknad. Och en massa annat fint som gör att man håller ihop. 

Nu blev det att jag formulerade mig lite mer i alla fall, trots rörig hjärna. Hoppas det blev förståeligt. Bra kvinnor i mitt liv helt enkelt!


2 kommentarer:

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!