Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

torsdag 14 april 2016

Det är ju hur coolt somhelst att kunna smsa med en treårig kompis!

Mitt i feberyran för några dagar sen så smsade jag med min väninna som är lite som min lillasyster. Plötsligt tar hennes treåring över tråden och skriver. Alldeles själv! Jag visste ju redan att han faktiskt både kan läsa och räkna och till viss del även på engelska, sen ett tag tillbaka dessutom, men att få ett sms från honom var så surrealistiskt men alldeles underbart! Han skriver hela meningar och stavar korrekt. Snart kommer han väl antagligen anmärka på mina slarv- och stavfel om hans förkovrande fortsätter såhär. Inte mig emot!

Annars har dagen varit mindre feberfrossig som tur är, men ljud och lukter har varit extra jobbigt idag. Grävskopor från en arbetsplats några hus bort, byrån från vinden som tydligen luktar hemskt mycket parfym (när vi använde den senast så var jag inte så luktkänslig, typ för 3 år sen), hemtjänsten som städat och som ändå är så tyst som möjligt, tulpanerna som luktar lite väl mycket samt en skrikande fågelunge.
Den där byrån vet jag inte vad vi ska göra med, det behövs en byrå men en ny luktar istället nya material som också ger mig huvudvärk och illamående. Försöker med löktricket, ituskuren lök tar bort lukt, men jag tror det kan vara rätt kört med dessa lådor som antagligen förvarat kläder som varit tvättade i starkt parfymerat tvättmedel. Byrån är ärvd, vi har använt oparfymerat sålänge jag kan minnas.

Och min ljudkänslighet är ju på nivån att jag inte klarar av när någon tänder och släcker med ljusknapparna i väggen. Samt att grannarnas hälgång vibrerar i hela kroppen. Ibland blir det så påfrestande med alla ljud att när grannens unge börjar gallskriksgråta ovanpå allt så har jag också lust att göra det.

Men skymningsljuset är fint och likaså tulpanerna!









2 kommentarer:

  1. Oj vad länge sen jag tittade in här. När jag slutade blogga och slutade läsa blogginlägg längre än fem rader (för att spara hjärnan förstås. Älskar ju både läsandet och skrivandet) så glömde jag liksom bort vilka bloggar som fanns.
    Otroligt med en treåring som kan skriva så! WOW! Här kämpar nioåringen hårt med stavningen. Men dansade otroligt redan som treåring. :-)

    Jag håller med om hashtaggarna. Och så vackra tulpaner, och så sorgligt att en stund i solen ska kunna kosta så mycket försämring. Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du hittade tillbaka hit! Ja, samma här, jag får välja mellan att skriva eller att läsa, himla tråkigt val!
      Både föräldrar och vi häpnar över gossens fascination över ord och siffror, så tidigt. Det blir nog en liten utmaning för både honom och lärare när skolan börjar.
      Så härligt med tidig dans!
      Tack och stor kram tillbaka! <3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!