Skänk pengar till forskning om ME!

Skänk pengar till forskning om ME!
Klicka på bilden för att komma till Open Medicine Foundations donationssida för att kunna skänka en slant till biomedicinsk forskning om ME!

fredag 22 april 2016

En liten grej om imorse när jag vaknade

Liite för tidigt kanske, men inte klockan fyra av jetlaggade flyttfåglar så att jag måste stänga fönstret och sen har problem att somna om. Utan halv nio och med en känsla av att livet är okej trots att jag vaknar upp till ännu en dag med svårare ME. 

Och så upptäcker jag! Jag har sovit en hel natt u t a n både tryckavlastande plåster på mitt trycksårsöra e l l e r tryckavlastande kudde. Bara huvudet rätt ner i boveteskalskudden. Va! Är trycksåret borta?! Jamen såpass i alla fall att det inte ömmar när jag ligger på det på natten!

Tänk, över två månader med vidrigt trycksår som ständig följeslagare som påverkade hela huvudet och kroppen och gav en extra extra känsla av influensa, nu börjar den alltså backa. Ska ju fortsätta med tryckavlastning ett tag till, för området är känsligt, men ändå! 

Det som till slut gjorde att såret började ge med sig har varit att badda med saltlösning, 1 msk havssalt i ca 1/2-1 dl vatten. Har provat en massa annat både skolmedicinskt och naturligt, men salt var alltså grejen. Salt som min hud mer än gärna slukar på sommaren när jag är vid havet, salt som drar ur istället för att täppa till eller trycka undan. Bra grej! 

Å tänk att det var fullmåne inatt, men det är inte första gången jag sover lite bättre under fullmånen än övriga nätter. Så bakvänt och skönt! Å att jag sov okej trots att jag grät lite igår och sen fick frossa efter att ha läst om Princes bortgång och behövde nostalgikolla New Girls lite sent precis innan jag somnade. 

Det var allt jag hade att rapportera för tillfället!

(Jag vet aldrig hur jag ska avsluta ett inlägg. "Godnatt kära dagbok" var en bra grej i dagboken när jag var liten. Nu är jag vuxen och ska tydligen krångla till det jämt.)



2 kommentarer:

  1. Vad skönt att trycksåret börjar ge med sig och att du trots allt sovit okej. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är så skönt när åtminstone en grej kan lugna sig lite! Kram <3

      Radera

Skriv gärna några rader, och mitt tips är att först kopiera det du skrivit eftersom det ofta krånglar när man väl ska publicera det och kanske måste testa igen. Hoppas att det ska funka!